Merkstrategie en internationale e-commerce: WEBRAND & Remarkable
Wij gaan steeds voor de meest efficiënte merkenstrategie om samen stapsgewijs de wereld te kunnen veroveren met je idee of merk, beginnende met de thuismarkt.
Thierry Cattoir
branding architect & trademark attorney
Remarkable Europe
Het bouwen van een Merk doe je op lange termijn met stevige fundamenten, niet te verwarren met korte termijn (online) marketing.
Een Merkenexpert geeft je praktische tips bij het uitbouwen en toekomstgericht ontwikkelen van jouw Merk.
Louis-Philip Cattoir
IP & brand strategist
Remarkable Europe
Ook bij internationale marketing en online commerce is experimenteren, testen, meten en optimaliseren de sleutel tot succes.
Lieven Van de Velde
marketing expert
IT1/WEBRAND
Tips en tricks van Thierry en Louis-Philip
Merkbescherming en Merkstrategie maken deel uit van jouw businessplan, stel dit niet uit tot het te laat is!
Een degelijke strategie en omschrijving van de doelstellingen van het Merk brengen rust en duidelijkheid bij het ondernemen.
Kijk in binnen- en buitenland naar wat er al speelt op de markt, vanuit juridisch én marketingtechnisch aspect.
Heb aandacht voor mogelijke connotaties van jouw merk(naam) in andere talen en culturen.
De saaiste merken zijn de sterkste merken, consistentie is key!
Verwar een Merk uitbouwen niet met Communicatie, een sterk Merk begint bij de fundamenten op strategisch, creatief en juridisch vlak, na Naam en Logo komt Communicatie.
Tips en tricks van Lieven
Pas de werking (uren, taal, kanalen) van je customer service aan de lokale gewoonten aan.
Elk land heeft eigen gewoonten. Werk dan ook voor elk target land een aangepast marketingplan uit.
Pas je website en de bijhorende inhoud aan de lokale doelgroep aan.
Zet indien mogelijk een sociaal mediakanaal op per taal.
Pas je, bij online commerce, aan de betalingsgewoonten van de lokale doelgroep aan.
Zet in op lokale PR. Zowel voor professionele als particuliere doelgroepen.